Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6
tříděný odpad plast
7 8
tříděný odpad papír
9
komunální odpad
10 11 12
13
Zápis nových dětí do Mateřské školy Záchlumí
14 15 16 17 18 19
20
tříděný odpad plast
21 22 23
komunální odpad
24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Kalendář svozu odpadů

P Ú S Č P S N
29 30 1 2 3 4 5
6
tříděný odpad plast
7 8
tříděný odpad papír
9
komunální odpad
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
tříděný odpad plast
21 22 23
komunální odpad
24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > O obci > Aktuality > Cestování s párou Pardubickým krajem 2022

Cestování s párou Pardubickým krajem 2022



Datum konání:
25.6.2022
Datum ukončení:
3.9.2022

Parní vlaky pojedou v létě také do Polska, ale i Moravské Třebové

Tradiční letní jízdy parního vlaku budou pokračovat také letos. Kromě dvou nových jízd z Dolní Lipky přes Českou Třebovou až do Moravské Třebové se mohou železniční nadšenci těšit také na osvědčenou trasu krajinou Orlickoústecka a Králicka až do Hanušovic v Olomouckém kraji. Na veleúspěšnou jízdu do Polska naváží tentokrát dvě jízdy, a to v červnu a v září. Na tom se dohodl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický se zástupci Muzea starých strojů a technologií v Žamberku.

„Také v letošním roce vypravíme již tradiční letní parní express Králický Sněžník. Kromě tradiční trasy z Dolní Lipky, přes Ústí nad Orlicí až do Hanušovic zařadíme nově také další velmi zajímavou trasu. První sobotu v červenci a v srpnu vyrazíme z Dolní Lipky přes Českou Třebovou až do Moravské Třebové. Věříme, že se jedná o další lákadlo a důvod, proč se na cestu vydat. Kromě toho chceme pokračovat v jízdách do Polska, což se v minulém roce ukázalo jako velmi dobrý krok. V sobotu 25. června a 3. září tak pojedeme z Ústí nad Orlicí až do Slezské Javořiny, kde se nachází velké železniční muzeum. Na tyto cesty do Polska bychom chtěli požádat o dotaci v rámci takzvaného Fondu mikroprojektů, který je součástí programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Polsko,“ uvedl hejtman Martin Netolický s tím, že konkrétní časové polohy vlaku budou upřesněny, stejně jako ceník jízdného. „Pro jízdy na území Pardubického kraje předpokládáme, že bychom opět jezdili dle platného tarifu IREDO s příspěvkem pravděpodobně 60 korun na obnovu historických lokomotiv a souprav. Zároveň pro cestující připravujeme speciální webové stránky, na kterých naleznou všechny důležité informace o jízdách. Ty by měli být v provozu nejpozději do konce května,“ řekl hejtman.

    skenování0001.jpg